KBK møter Levanger i neste cuprunde

Vi skal til Trøndelag for å spille andre runde i fotball-NM.

Torsdag kveld ble oppsettet for andre runde i fotball-NM klart. Kristiansund Ballklubb skal møte Levanger på bortebane.

Dermed får vi et møte med en klubb som vi har et svært godt forhold til. En rekke KBK-spillere har vært på lån i Levanger, og det er mange som har spilt fotball for både Kristiansund og Levanger.

Cupkampen spilles torsdag 1. juni klokken 18.00.

Levanger spiller på tredje nivå, i Post Nord-ligaen avd. 2. Laget fra Trøndelag har vunnet alle sine seks seriekamper og leder tabellen.

– I oppsettet av 2. runde har vi prøvd å sette klubber mot hverandre som ikke har spilt mot hverandre de siste årene, og samtidig vektlagt kortere reiser der det er mulig. Selv om det ikke er til å unngå at noen lag må reise et stykke. Lag fra Eliteserien spiller som alltid borte i 2. runde, og det er også slik at lavest rangerte lag har fått hjemmebane. Det er mange spennende oppgjør som venter oss og vi gleder oss til 2. runde, sier Rune Pedersen i NFFs konkurranseavdeling i en pressemelding.

Dette er de andre oppgjørene med midtnorske lag involvert:

• Melhus – Molde
  • Byåsen – Aalesund
  • Strindheim – Ranheim
  • Stjørdals/Blink – Rosenborg
  • Levanger – Kristiansund
  • Brattvåg – Hødd

Se hele oppsettet på NFF sine nettsider her.

Bildet øverst i saken er fra en kamp mellom Levanger og KBK i 2019. Foto: NTB