KBK opp på 4.plass i Nasjonal G18-serie!

Det ble en intens og spennende kamp på Kristiansund stadion onsdag. Til slutt kunne hjemmelaget juble for seier 3-2 over Vålerenga.

Martin Oskar Bøe åpnet ballet med en flott scoring på kontring etter 19 minutter. Leander Næss Alvheim var servitør med en glimrende gjennombruddspasning.

VIF utlignet etter 29 minutter ved Ayman Elhammichi etter mange minutter med press fra gjestene.

Da klokka rundet 40 spilte minutter fant Heine Gikling Bruseth rom og tid, og chippet en fantastisk pasning over VIF-forsvaret og i beina på Awet Alemseged som på ett touch plasserte kula i nettet. KBK gikk til pause med ledelsen 2–1 i en omgang hvor Vålerenga hadde de fleste sjansene.

Tøffe dueller

I andre omgang stupte gjestene rett i angrep fra starten og fikk sin belønning etter 49 minutter da Andreas Stensrud skjøt ballen forbi Simon Vevang i KBK-buret. 2–2

Etter utligningen bølget spillet frem og tilbake uten at noen av lagene skapte de store sjansene. I stedet ble det mange brudd, overganger og taklinger. Mange dueller og høyt tenningsnivå i ufyselige værforhold resulterte i hele sju gule kort i løpet av matchen.

Halvveis i omgangen spilte KBK en lang ball i bakrom hvor Vålerengas landslagskeeper Storm Strand-Kolbjørnsen klarerte ballen rett i egen stopper. Dette endte med en 50/50-duell foran åpent mål hvor Marius Weidel fikk ei lang tå på ballen i kamp mot en Vålerenga-forsvarer. Kula strøk stanga og trillet over streken til 3–2 og ellevill jubel på KBK-benken.

Ridde stormen av

VIF satte i gang et ordentlig stormløp på slutten hvor de produserte flere farlige dødballer og avslutninger. Det hele toppet seg fire minutter på overtid hvor mange dueller i feltet endte med en kanonade mot det åpne KBK-målet der en heroisk Ari Johansen blokket både en og to ganger for å unngå baklengsmål.

– Takket være en enorm innsats og effektivitet foran mål står KBK igjen med tre poeng og har nå inntatt fjerdeplassen i nasjonal G18-serie, sier utviklingsleder Leo Totev.

Neste to kamper går mot Sandefjord (b) 24.10 og Stabæk (b) 03.11.