KBK satser på lokale talenter

KBK satser på utvikling av lokale spillere og ansetter Leo Totev som utviklingsleder i klubben

Aktiviteten i aldersgruppen 11-14 år vil bli økt og utvidet med ytterligere en årgang, og i 2017 deltar KBK i nasjonale tiltak (Norsk Toppfotball) med guttelag (G16) og juniorlag (G19). Det vil bli etablert to nye treningsgrupper for de beste talentene på Nordmøre (G16 og Get-gruppa) som kommer som et tillegg til eksisterende aktiviteter for G19 og G11-G14.

Leo har vært en viktig medspiller i NEAS Akademiet

Utviklingsavdelingen vil fra 1.januar også bli styrket med to sportskandidater fra HiMolde, Eirik Ranheim og Anders Engerud. Kandidatene vil jobbe 50% for KBK første halvår 2017. I tillegg vil klubben jobbe for å styrke trenerteamet som er knyttet til NEAS Akademiet.