binni

KBK-seier i Ålesund etter sterk andreomgang

Brassespark-mål fra debutant Hilmir Mikaelsson, comeback etter langtidsskade for Wilfred George og en nydelig lagarbeid-scoring. Mye positivt å ta med seg da KBK slo Aalesund i fredagens treningskamp.

KBK vant 3-1 i treningskampen på Color Line Stadion fredag kveld. Kampen startet med baklengsmål etter få minutter, men en solid andreomgang sørget for at Kristiansund Ballklubb snudde kampen og vant fortjent.

Michael Lansing startet i mål for KBK mot sin gamle klubb, og Max Williamsen var høyreback i Håkon Sjåtils fravær. Dan Peter Ulvestad, Marius Olsen og Mikkel Rakneberg utgjorde resten av forsvaret.

Midtbanetrioen var Sebastian Jarl, Ruben Alte og Brynjolfur Willumsson. Franklin Daddys Boy Nyenetue startet for første gang på høyrekanten, Oskar Siira Sivertsen fortsatte på venstrekanten og Hilmir Rafn Mikaelsson debuterte som midtspiss.

Dårlig start

Aalesund tok ledelsen allerede etter fire minutter. Et løst innlegg fra Erik Frøysa på venstrekanten gikk helt over til Moctar Diop på bakerste stolpe. Han holdt Mikkel Rakneberg unna i duellen og headet i mål ved stolpen uten at Michael Lansing rakk bort i tide.

Debutant Hilmir Mikaelsson fikk en kjempesjanse etter 22 minutter, da Sivertsen la inn i feltet fra venstresiden. Den islandske spissen fikk rom mellom to Aalesund-forsvarere, men traff ikke helt med headingen, som gikk utenfor.

Både Dan Peter Ulvestad og Moctar Diop ble liggende på bakken etter en tøff duell etter 33 minutter. Diop ble spilt gjennom og Ulvestad taklet ballen unna. Ulvestad så ut til å få kneet til Diop i bakhodet, men begge spillerne kunne fortsette kampen etter at KBK-kapteinen hadde fått behandling i noen minutter.

Det var en litt skuffende førsteomgang av KBK, og det sto fortsatt 1-0 til hjemmelaget ved pause.

Et helt annet KBK

Etter hvilen tok Isak Hagen Aalberg plass i midtforsvaret da Ulvestad ble byttet ut, mens Awet Alemseged kom inn på høyrekanten for Daddys Boy.

Og i andre omgang var det KBK som startet best. Etter halvannet minutt la Oskar Sivertsen inn fra venstre, ballen ble headet opp i lufta av en AaFK-forsvarer, og Mikaelsson brassesparket inn utligningen til 1-1. En fin måte å presentere seg på av islendingen!

Mikaelsson var frampå igjen ett minutt senere, men denne gangen gikk headingen utenfor mål. KBK holdt presset oppe og var klart best i starten av andreomgangen. Willumsson kunne også fått et straffespark da han gikk ned i feltet etter 54 minutter, men dommeren vinket spillet videre.

KBK gjorde flere bytter etter 68 minutter. Adrian Sæther fikk sin første treningskamp for året da han overtok keeperplassen fra Lansing, Wilfred George var tilbake fra langtidsskade og gikk inn sentralt for Jarl, mens Andreas Bakeng-Rogne ble byttet inn for Mikaelsson slik at Willumsson gikk opp som spiss.

Krempasning

Wilfred George startet angrepet som endte med 2-1-målet til KBK etter 72 minutter. Fra dypt på midtbanen slo nigerianeren en krempasning som sendte Alemseged gjennom på høyrekanten. Han slo lavt inn til Willumsson, som fintet ut forsvaret med en såledragning. Ballen gikk videre til Oskar Siira Sivertsen, som bredsidet ballen inn i lengste hjørne. Flott lagarbeid og en nydelig scoring!

Rett etterpå kunne det stått 3-1. Sivertsen og Rakneberg kombinerte på venstrekanten. Sistnevnte slo inn til Willumsson, som fikk avsluttet på mål. En fotparade fra AaFK-keeper Sten Grytebust hindret scoring.

Bendik Brevik kom innpå for Marius Olsen med ti minutter igjen å spille, og dermed var hele KBK-troppen i aksjon i treningskampen. Aalesund hadde to gode avslutninger fra langt hold mot slutten av kampen, hvorav ett av dem gikk i tverrliggeren.

Binni med scoring

Men det var Kristiansund som skulle få det neste målet. På overtid dro Ruben Alte seg fri på høyresiden, og slo et innoverskrudd innlegg mot midten av feltet. Der var Willumsson på løp, og islendingen headet inn 3-1 for KBK og sikret seieren! Binni spilte en god kamp og fortjente scoringen sin.

KBK har nå to seire på rad etter 2-1 mot Ranheim og 3-1 mot Aalesund. Neste treningskamp er hjemme mot Åsane fredag om én uke.