KBK-tap i første treningskamp

En tøff test mot europacup-laget Molde endte med 1-3-tap for KBK.

Lørdag ble første treningskamp for året spilt på Aker stadion. Det endte med 3-1 til Molde.

Isak Hagen Aalberg scoret KBKs mål, rett etter at han kom inn som innbytter i andre omgang.

For Molde scoret Fredrik Gulbrandsen, Kristian Eriksen og Gustav Nyheim.

KBK startet med to debutanter fra start. Michael Lansing startet i mål, og Håkon Sjåtil tok plass på høyrebacken.

Ellers startet Olsen, Williamsen, Rakneberg, Jarl, Bruseth, Isaksen, Haugen, Sivertsen og Willumsson. For Haakon Haugen var det hans første start for førstelaget, og til sammen startet seks egenutviklede spillere for KBK.

På benken i første omgang satt Mbaye, Sæther, Aasbak, Ulvestad, Hopmark, Nyenetue, Solskjær, Bakeng-Rogne og Aalberg. Hele troppen bortsett fra keeper Adrian Sæther fikk spilletid i kampen.

Molde startet best i første omgang, og gikk opp i ledelsen etter 25 minutter. Deretter misset Magnus Wolff Eikrem på et straffespark.

Max Williamsen hindret ny Molde-scoring da han reddet på streken. KBK kom mer med mot slutten av omgangen, men det sto 1-0 til pause.

Etter pause gjorde KBK flere bytter. Noah Solskjær spilte 45 minutter som spiss, mens Franklin Daddys Boy Nyenetue spilte siste halvdel av omgangen.

Som i første omgang var det Molde som hadde initiativet, og hjemmelaget satte inn sin andre og tredje scoring før KBK reduserte.

En fortjent seier for Molde, som nå spisser formen i forkant av europacupspill. For KBK kommer treningskampene tett framover. På fredag skal vi til Ulsteinvik for å møte Hødd.