KBK-tap på Lerkendal

KBK tok ledelsen mot Rosenborg, men en svak andreomgang gjorde at vi tok med oss null poeng fra Lerkendal.

Det endte 2-1 til hjemmelaget i Trondheim søndag kveld.

Med Marius Olsen ute med skade, var Sebastian Jarl flyttet ned som midtstopper sammen med Dan Peter Ulvestad. Wilfred George Igor fikk dermed sin første kamp fra start i Eliteserien i 6-er-posisjonen. Laget for øvrig var likt slik KBK startet forrige kamp mot Brann.

Rosenborg kom best i gang, og venstrekant Jayden Nelson truet bakrom flere ganger. Erlend Reitan kom nærmest for hjemmelaget i starten av omgangen, men skuddet gikk i nettveggen.

Isaksen med sjelden scoring

KBKs første sjanse kom da Ruben Alte slo et innlegg fra høyre. Ballen gikk via en Rosenborg-spiller, slik at RBK-keeper Sander Tangvik måtte slå unna.

Hilmir Mikaelsson avsluttet deretter med en strålende heading etter en halvtime, og den ble slått ut til corner av Tangvik.

Fem minutter senere kom scoringen. Rosenborg lagde et unødvendig frispark ute på KBKs venstrekant, og Mikkel Rakneberg slo inn i feltet. Der var det Jesper Strand Isaksen som headet inn 1-0 til KBK!

NTB_h7ykCB6Hf_U.jpg
Jesper Strand Isaksen satte inn 1-0 til KBK på Lerkendal. Foto: NTB

KBK-ledelsen holdt seg til pause, men ikke mye lengre. Tre minutter ut i andreomgangen fikk RBK sin utligning. Jesper Reitan-Sunde la inn fra høyre, og på bakerste stolpe satte Nelson inn 1-1.

Resten av omgangen ble en enveiskjøring mot KBK-målet. RBK skapte flere store sjanser, og burde ha scoret.

Ceìde og Broholm i fokus

Etter 80 minutter satte Mikkel Ceìde ballen i mål, og alle trodde Rosenborg hadde tatt ledelsen. Men en VAR-sjekk viste at den tidligere KBK-spilleren hadde scoret med hånda, og scoringen ble annullert.

Men seks minutter senere satte en annen tidligere KBK-er, Marius Broholm, inn 2-1 for Rosenborg.

For KBK var det lite som stemte de siste 45 minuttene, og vi klarte aldri å skape noe som kunne føre til utligning. Dermed endte det med 1-2-tap.