KBK vinner i siste sekund mot Godset

KBK kjemper til siste slutt i en tett og jevn kamp mot Strømsgodset, og vi kan ta med oss tre poeng hjem til Nordmøre!

Strømsgodset tar i mot KBK i Drammen, og det ble en ekstremt jevn og spennende kamp. Deilig at det bikker Kristiansunds vei i siste sekund etter at banens gigant Aliou Coly setter ballen i nota i det 92. minutt!

Første omgang
De første 10-15 minuttene er kampen preget av dueller, en del frispark og mye innkast. Godset er muligens det beste laget i staten, litt pga at KBK er litt for upresise i pasningsspillet.

Det er en stor sjanse til KBK etter 17 minutter. Agon Muçolli legger inn til Moses Mawa, men ballen går utenfor.

Et nytt godt KBK-angrep ender med at Isaksen blir tatt innenfor 16 metern og gir KBK straffespark! Bendik Bye tar straffen og setter den godt, hardt og ned til venstre for keeper. 0-1 til Kristiansund 20 minutter ut i kampen!!

KBK mister ballen på midtbanen, og gir Godset en ekstremt farlig overgang. De kommer 2 mot 2 ,men heldigvis setter Friday ballen på utsiden av nettmaskene.

Kampen bølger frem og tilbake, og like etter Godset sin sjanse får KBK og Isaksen en stor mulighet. Vi får kun betalt med hjørnespark. Etter kampens 5. hjørnespark får Bendik flikket ballen mot mål. Det er nesten så ballen er over linja men Strømsgodsets keeper reagerer akkurat raskt nok dessverre. Det var en STOR sjanse.

Flere sjanser får vi også. Bendik legger nydelig inn til Mawa som skyter men Myhra redder nok en gang.

KBK startet omgangen litt svakt, men har spilt seg opp og går til pause med 1-0-ledelse. Flere store sjanser til begge lag og en ganske jevnspilt første omgang. KBK var muligens best i første.

Andre omgang
Starter KBK meget bra. 47 minutter og KBK og Mucolli kommer på KBKs vestre side. Agon legger ballen over til Bendik Bye på motsatt side, som da får en kjempemulighet. Får ikke nok trykk i skuddet, og Godsets keeper rekker akkurat å slenge seg etter ballen.

Det bølger motsatt, og Godset får den neste store sjansen. Det blir mye strekk i KBK-laget, og Godset får flere sjanser. Etter 54 minutter setter Godset inn utligningen. 1-1 etter litt rot og et KBK på litt etterskudd i egen boks.

En meget jevn kamp dette. Der begge lag er litt bedre enn det andre i 5-10 minutter, før det byttes om. Kan slå alle veier. Begge lag har også flere farlige overganger og store sjanser. 70 minuntter bytter Torgil Gjertsen inn for Jesper Strand Isaksen. Og etter 76 minutter kommer Liridon Kalludra og Pål Erik Ulvestad inn for Bye og Diop.

Det er Godset som har tatt litt mer over kampen, men her er ingenting avgjort før det blåses av. 88 minuntter: Kartum kommer inn for Mucolli.

Og hva er det som skjer!! 2 min på overtid!! Vi får frispark på høyere side. Michelsen kaster alle mann i angrep. Ballen legges inn, Dan Peter Ulvestad får en liten touch på ballen, men det er banens gigant Aliou Coly som setter den i nota! Hans første mål denne sesongen, og for et tidspunkt å sette den på!

Kampen blåses av like etter, og KBK vinner en meget tøff bortekamp 1-2! Det blir en fin tur hjem fra Drammen.

Referat: Karoline Almvik

Foto: Javad Parsa / NTB