KBKgutter på landslags-oppdrag

3 av våre skal på oppdrag for landslag i landslagspausen. Binni Willumsson, Oskar Siira Sivertsen og Pawel Chrupalla.

Kristiansund Ballklubb har fått med hele tre spillere på aldersbestemt landslag for tre nasjoner. Dette viser at klubben jobber godt og er attraktiv for gode spillere utenifra også.

Oscar Sivertsen representerer Norge U18, Brynjólfur Andersen Willumsson skal spille spennende kvalifiseringskamper til UEFA U21 og Pawel Chrupalla er tatt ut på det Polske U20-laget.

Oscar scoret to mål på forrige samling med U18, og han viser på trening hver eneste dag at han har lyst til å bli så god som mulig. Samlingen med G18 gjennomføres i Sverige med kamper mot Island 21.9 og Sverige 27.9.

«Binni» Willumsson er i storform, og spiller hjemmekamp 23.9 mot Tsjekkia med returkamp 27.9 borte. Dette blir en krevende utfordring for Island U21, men muligheten for å kvalifisere seg til EM gjennom denne playoffen er absolutt til stede.

Pawel har spilt aldersbestemt landslag for både Norge og Polen, og skal denne gangen spille for U20 Polen. Han kan se frem til fantastiske kamper mot Tyskland 23.9 og Portugal 27.9. Toppnasjoner hvor man virkelig får testet seg.

Vi gratulerer gutta med uttak, og ønsker lykke til med spennende kamper!