KBKs rekruttrener Eirik Ranheim har bestått UEFA A-lisens.

Utdanningen i regi NFF har vært gjennomført i 2021 og 2022. Den er den nest høyeste utmerkelsen på rangstigen. KBK gratulerer så mye.

Ranheim blir nå den 4. i klubben som innehar denne lisensen etter Michelsen (Pro), Nyland og Totev. En god investering av klubben som vi vil ha nytte av i sesongene som kommer.

UEFA A-lisenskurset gir kompetanse til å trene lag på toppfotballnivå og enkeltspillere på høyt spillerutviklingsnivå. Man jobber med referanser fra både nasjonalt og internasjonalt nivå. De tre hovedområdene kurset tar for seg er spillerne, spillet og ledelse.

"Jeg føler meg veldig takknemlig og heldig som får være en del av en klubb som ønsker å satse på meg. Det har vært et innholdsrikt år med mange fine samlinger. Stolt over å ha gjennomført lisensen og har fått representere KBK" sier Eirik Ranheim.

Kurset med for å forsterke egen trener identitet. Noe av det man er gjennom er: - Analyse for Norges landslag - Scouting for et engelsk Premier League lag - Den fysiske dimensjonen - Metodologi - Utarbeidet en tydelig treneridentitet - Oppfølging av veileder i kampsituasjoner.

Du kan lese mer om utdanningsløpet her.

Vi gratulerer og er stolte av å ha så hardtarbeidene og flinke folk i klubben vår!