Kjedelig tap mot Stabæk

Ikke vår beste kamp dette, men litt vel ufortjent å få hele 3 mål imot. En kamp som egentlig er ganske jevn men vi er uheldige og ikke gode nok og det blir 3-0 tap.

KBK har tatt turen til Bærum og Nadderud Stadion denne høstdagen i slutten av November. Stabæk trenger alle poengene de kan få i bunnstriden men vi satser på 3 poeng til Nordmøre og liv i medaljekampen.

Første omgang

Stabæk får en kjempe mulighet helt i starten av omgangen. Haugen skyter men McDermott er med på notene. Redder skuddet fra ca. 17 meter, men gir retur. Returen havner i beina på Azemi men McDermott er på plass igjen. Denne gangen redder han og holder ballen.

Lever farlig helt i starten her KBK men tar over mer og mer banespillet utover i omgangen. Får flere cornere som Gjertsen og Kartum bytter på å slå. Gode cornere men blir ikke det store ut av de.

KBK har litt taket i kampen men kommer ikke til de helt store sjansene. Det er bra trøkk, vi vinner mye andreballer på midten, men mangler det helt skarpe foran mål og i siste tredjedel. Vi går oss litt for mye inn i trøbbel og får ikke helt flyt i pasningsspillet fremover i banen.

Kartum drar på seg et gult kort, det fjerde for sesongen, og må dermed dessverre stå over neste kamp mot Viking.

Første omgang ender 0-0. Vi må litt opp i presisjon og være litt skarpere i andre omgang.

Andre omgang

Bytte i pausen: Kalludra går ut mens Binni Willumsson kommer inn.

Binni kommer til en skuddmulighet etter kun 2 minutter på banen. Demper og vender fint opp like utenfor 16metern. Skuddet går litt for rett på keeper. Det blir en retur fra keeper og Snorre får slengt seg inn og avsluttet, men det blir bare hjørnespark.

49 minutter: Mål til Stabæk. Solbakken skyter. McDermott burde kunne tatt den da det ikke er hverken det hardeste eller best plasserte skuddet, men ballen glipper under vår bakerste og triller dermed rolig inn i nettet.

52 minutter: Nytt mål til Stabæk. Skuddet er hardt og skifter retning i forvaret. 2-0 til hjemmelaget.

Dobbeltbytte: Bendik Bye og Christoffer Aasbak kommer inn for Mawa og Sivertsen. KBK trykker bra på etter byttene og kommer til mer farligheter nå. KBK bytter inn Max Williamsen etter 75 min. Torgil Gjertsen går ut.

78 minutter: McDermott får ett tilbakespill og skal bare sende den videre, men er uheldig og legger den rett i beina på Edvardsen som setter den kontrollert i nettet fra 7 meter. Stabæk oppe i 3-0.

Lagos Kunga kommer inn etter 82 minutter. Agon Mucolli går ut.

Kampen ender 3-0. Ikke vår beste kamp dette, men føles litt vel ufortjent å få hele 3 mål imot.

KBK_Lagoppstilling_RUNDE_27_STABÆK.jpg

#lagetforlidenskap #KBK