Lansing klar for KBK

Michael Ryan Lansing (29) har signert for Kristiansund Ballklubb.

Den amerikanske keeperen Michael Lansing er klar for Kristiansund Ballklubb. Lansing kommer gratis til KBK og slutter seg til troppen som starter sesongoppkjøringen med fellestreninger fra mandag 15. januar.

Fredag gjennomførte han medisinsk test på Nordmøre stadion, og hadde deretter en kort økt sammen med Adrian Sæther og keepertrener Conny Månsson.

193 cm høye Michael Lansing har spilt i Aalesunds FK de tre siste sesongene. Han var fast førstekeeper i AaFK da klubben rykket opp fra OBOS-ligaen i 2021, og var på banen i to kamper i Eliteserien i 2023-sesongen.

Lansing startet karrieren i New York Red Bulls, og dro til Vejle i Danmark i 2016. Han spilte også for de danske klubbene Aalborg og Horsens før han kom til Sunnmøre vinteren 2021.

Lansing har signert på en avtale med KBK som varer ut 2025-sesongen.

lansing1.jpg
Michael Lansing hadde fredag sin første økt i KBK-trøya.