Månedens trener og månedens unge spiller

Amund Skiri og Oskar Siira Sivertsen var best i oktober.

Før avspark mellom KBK og Raufoss søndag, ble Amund Skiri og Oskar Siira Sivertsen hedret med priser.

Skiri er kåret til månedens trener i OBOS-ligaen, mens Sivertsen er kåret til månedens unge spiller.

Full pott

Kåringen er gjort av OBOS, TV 2 og Norsk Toppfotball. De skriver følgende i begrunnelsen for månedens trener:

«Fire kamper, tolv poeng og full pott i oktober for Amund Skiri, som allerede har kommet seg godt til rette i KBK-stolen. Han har sammen med laget lagt grunnlaget for at KBK er i en god posisjon i kvaliken. Vi gratulerer Amund Skiri som månedens trener i OBOS-ligaen i oktober!»

Og for månedens unge spiller:

«Det har virkelig løsnet for Oskar Siira Sivertsen i oktober. Unggutten er en spennende spiller for fremtiden, men allerede nå setter han sitt sterke preg på laget. I oktober har han vist at han har mange målpoeng i seg. Vi gratulerer Oskar Siira Sivertsen som månedens unge spiller!»

Solid måned

Kristiansund Ballklubb vant alle fire kampene med en målforskjell på 11-3 i oktober.

Oskar Siira Sivertsen (19) scoret to mål og leverte to målgivende pasninger. I tillegg skapte han sjansene som endte med mål ved to anledninger: Torgil Gjertsens scoring mot Sogndal og corneren der Marius Olsen scoret mot Åsane. Sivertsen har blitt kåret til beste KBK-spiller av fansen de to siste kampene.

Vi gratulerer Amund og Oskar med oktober-prisene!