Mange vil bidra frivillig i KBK

Fullt hus da KBK inviterte til frivilligsamling før sesongstart.

– Det er utrolig gledelig at det er så mye folk her!

Det sa daglig leder Kjetil Thorsen i KBK da han ønsket velkommen til frivilligsamling i Møre Drift VIP på Nordmøre stadion onsdag kveld.

Oppmøtet på nærmere 100 personer var mer enn klubben forventet, og folk satt tett i lokalet da Thorsen fortalte om betydningen av frivillighet i Kristiansund Ballklubb.

– Da vi rykket opp til Eliteserien forrige gang, startet vi 2017-sesongen med en enorm energi. Alle seter på stadion var i bruk, alle kioskvakter var fylt. Nå skal vi opp igjen, og vi må samle den samme energien som vi hadde den gang. Vi er avhengig av dere, de frivillige er den viktigste ressursen vi har, sa han.

frivillig3.jpg
Kjetil Thorsen fortalte om fjorårets opplevelser og betydningen av frivillighet i KBK.

For Thorsen er de 15 hjemmekampene de største dagene i året.

– Og så kommer bursdager, bryllupsdager og så videre etter det. Da vi rykket opp 10. desember, var «alt» lov. Man kunne sitte på bagasjebåndet på flyplassen, løpe rundt i baris og danse på bordet på utesteder. Det var en enorm stolthet og glede som bare vi – KBK-familien – er i stand til å skape for oss nordmøringer.

Både de som er frivillige i dag, og alle som er nysgjerrige på frivillighet i KBK, var velkomne til en åpen kveld på stadion. Frivillige i KBK har ulike arbeidsoppgaver som vedlikehold, salg og servering av mat og drikke, vakthold, media, og salg av supporterutstyr. Klubben er helt avhengig av de frivillige i hverdagen og på kampdag.

Ønsker du å bidra som frivillig i KBK, kan du lese mer på våre nettsider her.

frivliig4.jpg
Meget bra oppmøte på onsdagens frivilligsamling i Møre Drift VIP!

De oppmøtte fikk informasjon fra drifts- og arrangementsleder Truls Skar Helland om de ulike avdelingene der det trengs frivillige, og han kunne også fortelle om det som er nytt på Nordmøre stadion i 2024.

Amund Skiri var også på plass. KBKs hovedtrener la vekt på at klubben ikke bare er spillerne og trenerne, men at frivillige og supportere er selve kjernen i klubben.

– Jeg har plassen min til låns. Det er dere som er KBK. Det er de frivillige som bidrar med det de kan for å få maskineriet til å gå rundt, dette er hjertet i klubben. Når folk kommer til Nordmøre stadion, er det dere de møter. Folk ser på dere som KBK-ere, dere er ambassadører for klubben, sa Skiri.

frivillig2.jpg
Hovedtrener Amund Skiri fortalte om KBKs nye signeringer, den unge troppen og tok imot spørsmål fra salen.