Marius Weidel er uttatt på G16-landslaget!

Marius skal være med G16- landslaget til Spania i november. De spiller den 9/11 mot Mexico, 11/11 mot Tsjekkia og den 15/11 mot Polen.

Freigutten kom til KBK i januar 2020 og har debutert i nasjonale serier for både G16 og G18, samt for KBK2. I tillegg signerte han proffkontrakt med KBK tidligere i høst og har fått trene flere økter med A-laget. Weidel liker å bekle spissrollen hvor hans fremste ferdigheter er å skape målsjanser og ikke minst avslutte med høy grad av presisjon. 16-åringen, som har nylig tilbakelagt et 10 måneders langt skadeavbrudd pga. meniskoperasjon, har skåret 11 ganger i høst og dette har blitt lagt merke til av landslagstrener Gunnar Halle. Nå får han sjansen med flagget på brystet!

"Vi er veldig stolte på Marius sine vegne. Han har jobbet hardt og målrettet over tid for å gjøre seg fortjent til denne muligheten. Vi har stor tro på at hans spisskompetanse som målskårer vil styrke landslaget i den kommende samlingen. Vi håper at dette vil gi Marius og lagkameratene på rekruttlaget ytterligere motivasjon til videre satsing!", sier Eirik Asmyhr Ranheim, hovedtrener KBK G16.

IMG_20211012_205033 (1).jpg
Marius til venstre, Leander Alvheim i midten og Heine Bruseth. Bildet er fra 4-2 seier mot Åndalsnes.

Klubben ønsker å gratulere Marius, foresatte, trenerteamet og moderklubb Frei FK med uttaket. Vi gleder oss til å følge kampene tett i november!

#lagetforlidenskap #KBK