Mawa selges til HamKam

Kristiansund Ballklubb og HamKam har blitt enige om en overgang for Moses Mawa.

Moses Mawa går til eliteserieklubben HamKam etter to år i Kristiansund.

Spissen, som fyller 27 år på fredag, ble hentet til KBK sommeren 2021. Han fikk totalt 35 serie- og cupkamper for klubben, og scoret åtte mål.

– Vi vil takke Moses for jobben han har gjort i KBK. Han har jobbet iherdig for å komme tilbake etter en kjedelig skade, og vi håper han viser seg fram i Eliteserien for HamKam, sier Eirik Hoseth, sportslig leder i KBK.

Mawas siste opptreden i KBK-drakta var i treningskampen mot Ranheim sist lørdag. Der sto han for forarbeidet til Leander Næss Alvheims 1-1-scoring.

At Alvheim og flere andre unge spillere har tatt steget inn i A-troppen, gjør at det er mulig for KBK å gi slipp på Mawa nå.

– Vi har fått opp flere unge spisser fra akademiet, og håper Binni Willumsson ikke blir så lenge ute med skade. Og til slutt er det økonomiske hensyn som gjør at det er en fornuftig løsning med en overgang, sier Hoseth.