Max er ute resten av sesongen

Max Normann Williamsen (20) blir ute i lang tid etter skaden han pådro seg på onsdag.

En MR-undersøkelse viser at Max har fått en korsbåndsskade i venstre kne som betyr at han mister resten av 2024-sesongen.

Øystein Lian i KBKs medisinske team opplyser at behandlingen blir operasjon om noen uker, når leddet har gått til ro.

– Etter det vil det gå 8-9 måneder, så denne sesongen ryker. Han bør være klar til vårsesongen neste år. Hvis vi unngår komplikasjoner, så blir det et hundre prosent bra kne igjen etterpå, sier Lian.

Williamsen fikk skaden i en duell i cupkampen mot Træff på onsdag. Dagen etter fikk han beskjeden om at han ikke kan spille mer i år.

– Det er kjedelig for meg og laget, og verst mulig timing. Det var det som ikke skulle skje, sier han.

Fredag var Williamsen tilbake på styrkerommet på Nordmøre stadion. Nå har han fokus på å bygge seg opp igjen.

– Jeg kan ikke gjøre så altfor mye ennå. Men jeg har hatt mål om å legge på meg mer muskler, så nå er det mulighet for det framover. Jeg skal prøve å bygge opp kroppen og bli best mulig til neste sesong, sier han.

Williamsen har ledet laget som kaptein i flere kamper, både da KBK sikret opprykk i fjor og i sesongstarten i år.

– Vi har et godt samhold i laget, og det blir kjedelig å ikke være med på bortekampene. Det er en kjip situasjon, men jeg kommer til å bli frisk igjen. Det er bare å se framover, sier han.

Max vil følges opp tett i rehabiliteringsfasen, og KBK ønsker god og rask bedring for vår visekaptein!