Max og Pape sikret seier mot Brattvåg

KBK vant 2-1 i bortekampen mot Brattvåg.

I år som i fjor ble første runde i cupen spilt i regn og vind, og på samme måte som i fjor tok KBK seg videre til andre runde.

I år fikk vi et relativt tøft cupoppsett med Brattvåg borte i første runde. KBK stilte med følgende startellever:

Mbaye - Williamsen (K), Olsen, Jarl, Aasbak - George, Isaksen, Alte - Nyenetue, Sivertsen og Guèye.

Tidlig scoring

KBK kom godt i gang og tok ledelsen etter bare sju minutter. Oskar Siira Sivertsen slo et innoverskrudd hjørnespark fra venstre, og fant Sebastian Jarl på bakre stolpe. Jarl headet tilbake inn foran mål, og ved den andre stolpen stanget Max Williamsen inn 1-0 fra kort hold.

Den andre scoringen kom på nesten samme vis. Igjen var det en Sivertsen-corner fra venstresiden, og denne gangen raget Pape Habib Guèye høyest i feltet. Spissen fra Senegal headet inn 2-0 for KBK.

Brattvåg fikk to gode muligheter på tampen av omgangen. Først på et langskudd som Morice Mbaye slo ut til corner. Da hjørnesparket ble tatt, ble det litt kaos inne i KBK-boksen, og Brattvåg fikk avsluttet. Skuddet ble reddet på streken og klarert unna. Ruben Alte fikk en kontringsmulighet på det påfølgende trekket, men sjansen endte i en ny corner.

Redusering

KBK ledet 2-0 til pause. Starten av andre omgang var litt rotete, men etter 54 minutter fikk Franklin Daddys Boy Nyenetue en kjempesjanse. Christoffer Aasbak slo lavt inn fra venstre, og Nyenetue bredsidet ballen over fra midt i feltet.

I stedet var det Brattvåg som fikk en god periode. Få minutter etter den store KBK-sjansen kom reduseringen for hjemmelaget. Ole Sebastian Sundgot fikk avsluttet fra kort hold til 1-2.

To minutter senere gikk et langskudd i tverrliggeren og ut bak Mbaye i KBK-målet.

KBK slet med å få til noe, men etter 68 minutter våknet bortelaget. Først avsluttet Sivertsen etter en kontring, og rett etterpå sendte Williamsen ballen i tverrliggeren etter en corner.

Etter dette var det få store sjanser, og det var en del slurv fra KBK som gjorde at vi ikke fikk til skikkelig angrepsspill. Brattvåg forsøkte å få utligningen, og hadde et godt langskudd på overtid som ble reddet av Mbaye.

Det endte med 2-1-seier for KBK, og vi er videre til andre cuprunde - som spilles om to uker.