Mikaelsson til KBK

Den islandske angrepsspilleren Hilmir Rafn Mikaelsson (20) er klar for KBK.

Kristiansund Ballklubb har kommet til enighet med Venezia om en låneavtale for Hilmir Rafn Mikaelsson ut 2024-sesongen. Den 194 cm høye spissen har gjennomført medisinsk test og deltok mandag på sin første trening på Nordmøre stadion.

– Det er en ung spiller som har en spennende profil med sin størrelse og fart. Han er først og fremst midtspiss, men kan benyttes i alle de tre frontposisjonene. Han har en del ferdigheter som vi trenger, og dette er en overgang vi har jobbet en stund med å få til. Vi er veldig glade for å få det på plass, sier Eirik Hoseth, sportslig leder i Kristiansund Ballklubb.

hilm02.jpg
Det er nå to islendinger i KBK-troppen: Hilmir Rafn Mikaelsson og Brynjólfur Willumsson.

Med Leander Næss Alvheim og Marius Weidel ute med skade, var det behov for en forsterkning i angrepet i KBK.

– Det er usikkert hvor mye vi kan regne med dem i første del av sesongen, og derfor er det gunstig å få Mikaelsson inn på lån, sier Hoseth.

Mikaelsson kom til Venezia fra Fjölnir sommeren 2021, og han har én seriekamp i Serie A. I 2023-sesongen var han på lån i Tromsø.  Der spilte han tre seriekamper, to cupkamper og scoret ett mål. Spissen har også aldersbestemte landskamper for Island.

Hilmir Rafn Mikaelsson fylte 20 år 2. februar, og blir nå en del av en stor 2004-årgang på KBKs førstelag sammen med Heine Gikling Bruseth, Oskar Siira Sivertsen, Leander Næss Alvheim og Awet Ermias Alemseged.

hilm01.jpg
Hilmir Rafn Mikaelsson deltok på sin første KBK-trening mandag.