Oskar og G19 Norge til EM-sluttspill!

Vi gratulerer med en skikkelig bragd og alle i KBK er stolte over Oskar sin innsats for klubben og Nordmøre

Oskar Sivertsen og G-19 Norge har slått Romania og Frankrike de siste dagene og er klare for EM-sluttspill allerede før den siste kampen mot Nord-Irland.

Det norske G19-landslaget har hatt en fantastisk start på eliterunden i EM-kvaliken. Først ble Romania slått 4-0 før Frankrike ble slått 2-1. Norge har igjen en kamp mot Nord-Irland, men etter seieren mot Frankrike ble avansementet til EM sikret.

Oskar kom inn etter 54 minutter mot Frankriket på stillingen 1-1. Han ble dermed vitne til at lagkamerat Antonio Nusa dundret inn seiersmålet etter 81 minutter.

"Vi har slått ut en av de største kandidatene til å vinne EM. Derfor må vi bare akseptere den statusen vi har fått. I mesterskapet i Malta kommer motstanderne til å se oss som en kandidat til å løfte trofeet", sier landslagstrener Luis Pimenta.

Det norske G19-landslaget har fått gode resultater i kamper mot gode lag tidligere også. England, Tsjekkia og Belgia har blitt slått og guttene har spilt uavgjort mot Portugal. Da det gjaldt som mest i EM-kvaliken ble Frankrike slått.

Vi gratulerer Oskar med flott innsats for Norge!

Se feiringen i garderoben etter kampen mot Frankriket her:

Jubel i garderoben