Reisebrev fra KBK Gatelag

KBK Gatelag har vært på nasjonal turnering i Raufoss. Vi endte på en solid 5 plass og har hatt en herlig tur.

Tirsdag 30.11 og onsdag 01.12 ble det arrangert nasjonal turnering for landets 27 gatelag i Raufosshallen. Fotballstiftelsen og Raufoss Fotball var arrangør og leverte 10/10!

Turen startet mandag da spillerne steg ombord den flotte KBK-bussen på vei mot Gjøvik. På veien plukket vi opp våre naboer Molde FK som også stilte med lag. Det ble en fin tur langs E136 og E6 hvor vi tok middagen på Dombås. Vi ankom Clarion hotell ved Mjøsa mandag kveld, fortærte kveldsmaten og tok natta for å lade opp til to travle dager på banen.

Etter frokost og lunsj tirsdag startet vi ferden mot Raufoss med vår stødige bussjåfør Rolf. Det var mange spente kropper som entret til felles innmarsj i den nye storhallen som holdt behagelige 15 grader. Etter en rask taktikkprat med trener Conny Månsson ble nervene lagt igjen i garderoben og vi var klare for å representere LAGET FOR LIDENSKAP!

Av alle ting så hadde vi blitt trukket til å møte våre medpassasjerer MFK i første kamp. Prestisjen var derfor stor i et ekte fylkesderby!

Heldigvis var KBK-laget påskrudd fra start og dominerte første kamp etter spill og sjanser. Molde ble slått 2-0! Laget fulgte opp en time senere med å slå et av turneringas mest rutinerte lag Sandefjord 2-1. Dette etter en fin snuoperasjon siste ti minutter.

KBK vant altså begge kamper i innledende spill og dermed ble puljevinner i gruppe G.

På kvelden ventet gallamiddag for 300 spillere og trenere i Gjøvik Olympiske Fjellhall. Det ble en stor opplevelse med live-musikk, taler og god mat. Kvelden ble rundet av kl. 22:00 får å lade opp til kvartfinale i A-sluttspillet dagen etter.

Onsdagen startet tidlig med frokost og utsjekk før 0830. For enkelte ble avreisen i travleste laget og endte opp med å måtte springe tilbake til hotellet både 1 og 2 ganger. Briller, mobilladere, shorts m.m. måtte hentes 🙂 Men bussjåfør Rolf tråkket på gassen og fikk oss til arenaen i tide. Vi stormet rett til oppvarming med høy puls og startet kampen litt bakpå. Odds BK tok tidlig ledelsen 2-0 før gjengen vår våknet. Da skulle vi presse på og 5 minutter før slutt fikk vi reduseringen som tente håpet. En kanonade på tampen skulle derimot ikke gi resultat. Odd gikk videre til semifinalen og KBK måtte bokføre sitt første tap. Vi gikk videre til plasseringsspill mot andre kvartfinalister.

I første plasseringskamp møtte vi en gjeng høylytte bergensere. Det ble en intensiv og spennende kamp hvor vi tok ledelsen både en og to ganger og så ut til å vinne komfortabelt. Men, med høyt press, tjuvtriks og duellkraft greide Brann å kjempe seg tilbake på slutten slik at sluttresultatet endte 2-2. Dermed måtte kampen avgjøres på straffespark - best av 3!

Vår eminente sisteskanse "Gillert" tente håpet med å redde første skudd fra de røde. "Kolmann" smalt vårt første spark i nettaket og opp til 1-0 ledelse. Deretter vartet keeperen vår opp med nok en redning til ellevill jubel fra de mørkeblå på sidelinja. Playmaker "Sindre" fikk æren av å ta vårt andre straffespark og han satt kula sikkert i hjørnet. KBK gikk dermed seirende ut av oppgjøret og kunne takke Brann for en tøff match.

Dagens siste kamp gikk mot Start. Her ble to dødballer avgjørende med herlige skåringer av "Roger" og "Glåmmen". Start hadde mange farlige avslutninger, men ved hjelp av hode, skuldre, kne og tå, stenger og gullhår i ræva greide vi å holde buret rent. En sliten, men utrolig glad gjeng kunne strekke armene i været og ta imot den fortjente hyllesten fra trenerteamet.

KBK endte opp på 5.plass av 27 lag. En fantastisk presentasjon av førstereisgjengen som har representert KBK med stolthet og vist SAMHOLD PÅ EKTE 🏆

#lagetforlidenskap #KBK