Sandefjord - KBK: 2-0

Første omgang

KBK starter med følgende 11: McDermott, Aasbak, Ulvestad, Hopmark, Strand Nilsen, Diop, Jarl, Kartum, Strand Isaksen, Williumsson, Bye.

Litt kjedelig start på kampen. Ikke så mye som skjer de første minuttene. 15 minutter går før Bendik Bye blir spilt fri men det ender med et skudd på keeper fra litt skrå vinkel.

KBK best utover i kampen og tar mer styring når ca. halve omgangen er spilt. KBK dominerer på slutten men det er Sandefjord som bryter og går opp i ledelsen. 1-0.

Vi klarer ikke å redusere på de siste 5 minuttene og går til pause men 1-0.

Vi er stort sett bedre enn Sandefjord og undertegnede har stor trua på at dette snur i andre omgang.

Andre omgang

Liri Kalludra kommer inn for Snorre Strand Nilsen som dro på seg et gult kort i første omgang.

KBK spiller god angrepsfotball i starten av omgangen. KBK er det førende laget men selv om Bendik Bye får servert en dobbelt-sjanse av Kalludra etter 64 minutter. Så står det fortsatt 1-0 på Release Arena.

Det blir litt kaos-stemning etter hvert. Sandefjord får farligheter og det samme får KBK. Det bølger frem og tilbake men ingen av lagene setter ballen i mål.

Etter 77 minutter går Ulvestad ut og Max Williamsen kommer inn.

Kaos-fotballen fortsetter og det er Sandefjord om utnytter det. Går opp i en 2-0 ledelse.

Dette går dessverre ikke veien. Vi taper kampen 2-0. Synes vi gjør en grei kamp men vi fortsetter litt for mye i gammelt spor. Slipper inn for lett og er ikke farlige nok fremover. Da ender det dessverre med 0 poeng.

#Lagetforlidenskap #KBK