Sebastian Jarl klar for KBK

Kristiansund Ballklubb ble i dag enig med Sebastian Jarl om en kontrakt som strekker seg ut 2024.

Sebastian er 21 år og har siden 2019 spilt for Sarpsborg etter overgang fra Kjelsås. Han har spilt 22 kamper i eliteserien for Sarpsborg og i en periode vært utlånt til KFUM hvor han fikk 9 kamper i Obosligaen. Sebastian har også flere kamper på aldersbestemte landslag.

-Vi har signert en fysisk robust midtbanespiller som dekker store rom. Forflytningssterk og hurtig, tross sin fysikk, sier sportslig leder Terje Wiik. Han har riktig alder for KBK og kompletterer en allerede god midtbane.

Trener Christian Michelsen forteller at dette er en spiller han lenge har fulgt og ønsket seg til KBK.

-Vi får en duellsterk spiller med en fin pasningsfot. Han kan åpne opp en motstander med sine langpasninger/vendinger. Trygg og god basisteknikk. Fint driv med og uten ball. Potensielt en fremtidig meget god eliteseriespiller som har potensiale, sier Christian Michelsen.

Sebastian selv gleder seg stort til å spille på Kristiansund Stadion og hilser til Uglan og alle andre KBK-supportere.

Sebastian ønskes velkommen til Kristiansund Ballklubb!

#lagetforlidenskap #KBK