Seier over Tiller i cupen

Brakseier i Trondheim der vi scorer 5 mål med 5 forskjellige målscorere og avanserer til neste runde i cupen. Herlig å få mål av Oskar Sira Sivertsen, Torgil Gjertsen, Jesper Isaksen, Agon Mucolli og Bendik Bye!

KBK har tatt turen til Trondheim, nærmere bestemt Tobb Arena Sør for å spille andre kamp i cupen mot Tiller. Rundt 100 engasjerte Nordmøringer hadde også tatt turen for å støtte laget for lidenskap og skape stemning i Trondheim.

Første omgang:

KBK er det beste laget, etter 27 minutter havner ballen i mål, og KBK tar ledelsen! Oskar Sira Sivertsen har ballen utenfor 16 meter hvor han kommer seg fri etter en elegant detalj. Det påfølgende skuddet er ikke dårligere og ballen ender kontant i Kroglunds venstre hjørne.

DSC_3924.JPG

KBK har overtaket i kampen og det skal bli tøft for Tiller å holde følge med KBK om de fortsetter på dette viset også i andre omgang.

Andre omgang:

Etter 61 min får Gjertsen en fot på et innlegg fra Willumsson, og da står det 0-2 på Tiller! Gjertsen er på plass i boksen og har en relativt enkel oppgave med å doble ledelsen.

Kvadruppel-bytte etter 62 min: Jesper Isaksen, Agon Mucolli, Christoffer Aasbak og Bendik Bye kommer inn for Sander Erik Kartum, Torgil Gjertsen, Erlend Sivertsen og Oskar Sira Sivertsen.

Litt over 10 minutter etter at Jesper Isaksen har fått sitt comeback i KBK-drakt setter han 0-3! Isaksen setter 0-3 i nærmest åpent mål, og innbytterne sørger for KBKs tredje! KBK kombinerer fint på venstre siden, hvor det til slutt er Mucolli som får lagt inn. Hans harde markkryperinnlegg treffer så Isaksen på motsatt side, og umarkert har KBKs nye nummer 7 en fornøyelig jobb med å sette nok en KBK-scoring.

Etter 78 min bytters Snorre Strand Nilsen inn for Pål Erik Ulvestad.

80 min spilt og det slurves litt i forsvar. Tiller takker for muligheten og reduserer til 1-3.

Agon Mucolli vil også være med på scoringslista. Gjør det meste selv og setter ballen i nettet. 1-4 med ca. 10 minutter igjen av kampen.

90min + tillegg og Bendik Bye vil også være med på den lista, setter kampens siste spark på ballen i nota til 1-5.

DSC_3977.JPG

KBK står løpet helt ut, og etter to annullerte mål og 5 scoringer ble det en grei KBK seier og et behagelig avansement videre i cupen.

#lagetforlidenskap #KBK

Foto: Ann Olaug Slatlem