SENSOMMERFEST OG DRØMMEDEBUT

For en kamp! Kveldens kamp på Kristiansund Stadion ble en heidundrene sensommerfest med alle de ingrediensene en slik fest skal ha! Se video med sammendag nederst i saken.

Sammen med alltid trofaste hardtarbeidende Uglan satte Faris tonen fra start med et skudd som gikk i stanga før det var spilt ett minutt av kampen. Faris fikk ballen fra Askar. De første fem minuttene hadde KBK full kontroll.

Kapteinen må ut
Dan Petter Ulvestad ryddet flere ganger opp inne i feltet vårt, men etter 14 minutter fikk han en trøkk som gjorde at han måtte ut. Psyche kom inn, og Coly overtok kapteinbindet fra den stødige sunnmøringen vår. Ulvestad fikk med seg kampens første regnskyll, og da stemte selvfølgelig Uglan i med «Sommer på Nordmøre».

KBK-dominans og sjansebonanza
Den siste halvdelen av omgangen tilhørte KBK, og laget vårt hadde sjanser på løpende bånd. Etter 18 minutter sender Pellegrino en heading mot mål som keeper slår til corner. Faris header over etter 25 minutter. Fire minutter senere header Pellegrino mot mål – keeper slår ballen til corner. På et frispark i det 34. minutt skyter Sørmo like utenfor. Og samme Sørmo treffer stanga etter 38 minutter.

Drama fra avspark i 2. omgang
Det er hjemmelaget som tar avspark i andre omgang, men i det første minuttet er Sarpsborg 08 igjennom, men Coly redder på streken. Responsen fra Uglan kommer momentant. Etter 49 minutter får Skarsem en albue i ansiktet, men sarpsborgspilleren slipper utrolig nok gult kort.

Forløsningen og ketchupeffekten
Etter 51 minutter er Faris gjennom, men blir felt av Sarpsborg 08s keeper, og Pellegrino åpner kveldens målkonto med en sikker straffe – keeper går feil vei. Så går det 6 minutter før Kalludra scorer etter at Sarpsborg 08 har klarert et skudd fra Sørli. 4 minutter etter det får vi frispark fra så å si død vinkel.
Pellegrino konferer klokelig med en ung KBK-supporter på tribunen.
- Skal jeg slå ballen eller skyte, spør Pellegrino.
- Skyt!, svarer unge Truls Hepsø. Pellegrino følger rådet fra Truls og scorer sitt 13. mål i år og i skrivende stund toppscorer i Eliteserien.

Debut med mål
Sørli og Faris blir etter 76 minutter byttet ut med Bye og Kastrati, og sistnevnte har en kjempesjanse ti minutter senere. Like etterpå kommer vårt andre dobbeltbytte, Skarsem og Kalludra går ut, og Diagne og debutanten Oskar Siira Sivertsen kommer inn til stor jubel.

Før full tid reduserer Sarpsborg 08s Jørgen Strand Larsen til 3-1. Dommer Ola Nilsen legger til 3 minutter, og det er i tilleggsminuttene debutanten vår, Oskar Siira Sivertsen scorer et flott mål fra 17 meter. Gratulerer, Oskar!

KBK har full kontroll på laget fra det tidligere Østfold, spesielt var siste halvdel av første omgang velspilt av våre gutter. Bortelaget hadde store problemer med å få tak på trioen Skarsem, Kalludra og Pellegrino. Publikum kåret forsvarskjempen Aliou Coly til banens beste spiller. Sluttresultatet ble 4-1, og guttene våre hadde en god dag på jobben.

KBKs lag:

25       Eirik Holmen Johansen
5         Dan Petter Ulvestad (K)
6         Andreas Hopmark
7         Sondre Sørli
19       Aliou Coly
22       Bent Sørmo
9         Amahl Pellegrino
10       Liridon Kalludra
17       Olaus Skarsem
18       Amin Askar
29       Pemi Moumbagna Faris

Innbyttere:

30       Serigne Mor Mbaye
3         Christoffer Aasbak
4         Christophe Psyche
11       Flamus Kastrati
13       Bendik Bye
15       Erlend Sivertsen
16       Ivar Furu
20       Oussenyou Carin Diagne
37       Oskar Siira Sivertsen

Referat av Bjørn Skarsem.
Foto i topp: Ronny Strand/Kristiansund Kameraklubb

IMG_0117
Truls Hepsø ga gode råd fra tribunen til vår toppscorer under kampen. Foto: Ann Olaug Slatlem/KBK
NTB_Qy5C4OABOJ8