Seriefinale for KBK Kvinner

Søndag 17.10 kl. 16.00 på Syltøran Stadion møtes Surnadal og KBK kvinner for seriefinale i 3. divisjon

Alle som har spilt fotball på Nordmøre har fotballminner fra Syltrøan. I plaskregn og høstmørket der det duket for et klassisk Nordmørs-oppgjør mellom Surnadal og Kristiansund.

Før søndagens oppgjør topper Surnadal tabellen, men 16 poeng. KBK har 12 poeng, men også en kamp mindre spilt. Så med seier i kampen mot Surnadal og seier (eller uavgjort?) i siste kamp mot samarbeidslaget fra Hustadvika vil KBK gå forbi og vinne serien. Vinneren av 3. div. kvinner for Nordmøre og Romsdal Fotballkrets vil møte vinner av Sunnmøre fotballkrets i kvalifiseringskamper for opprykk til 2. divisjon.

Årets kanskje mest spennende oppgjør for damene i mørkeblått. Vinner vi denne har vi alle muligheter!

Ta gjerne turen og hei frem de dyktige damene våre! Vi setter pris på støtten deres.

Aina Bjørnvik Grønseth fra Uglan Kristiansund er en av de som tar turen til Surnadal på søndag og hun forteller:

«Jeg synes jentene fortjener like mye oppmerksomhet som gutta gjør, så jeg tenkte jeg og jentungen skulle kjøre oss en søndagstur til Surnadal for å se kamp. Jeg vet at jentene virkelig setter pris på at vi kommer, og jeg vet vi får en super tur.

«Vi i Uglan har en fått tak i en 9-seter i tillegg til ett par biler og fylt de opp med engasjerte supportere, flagg og god stemning. Vi håper flere vil være med for å skape god stemning både i buss og biler, samt på tribunen»

Man får også sett kampene på tk.no/direktesport

#lagetforlidenskap #KBK

Foto: Anders Tøsse