Sigurd Kvile lånes fra Glimt – igjen

Vi gleder oss til å se en revansjesugen Kvile i KBK-drakt igjen og ønsker han hjertelig velkommen tilbake!

Bodø Glimt sin lovende midtstopper Sigurd Kvile ankom «Norges peneste by» og Nordmøre i går kveld, og trente med laget i dag fredag mens klubben jobbet med å få spilletillatelsen gjennom. 1. oktober er siste frist gjennom den nasjonale utlånsordningen mellom eliteserielag, og Sigurd er spilleklar til søndagens kamp mot RBK.

Det er en revansjesugen Kvile som kun fikk noen få minutter mot Haugesund borte i vår hvor det uheldige inntraff. Vi gleder oss til å se han i KBK-drakt igjen.

Sigurd kom til Bodø/Glimt før 2021-sesongen etter en god sesong for Åsane i Obos-ligaen. 22-åringen fikk 12 kamper i Eliteserien i fjor og har erfaring fra europacupkamper også.

Fantastiske støttespillere har gjort det mulig å få på plass Kvile på kort tid i en krevende periode for klubben, men i KBK og på Nordmøre gir vi ALDRI opp. Vi får en sulten og ambisiøs spiller i Sigurd som utfyller troppen med fart, fysikk og en fremoverrettet spillestil.

Nå er det 8 cupfinaler igjen av 2022, og her må absolutt alle være villig til å ofre seg maksimalt i hver eneste duell, hvor Norges beste publikum på Kristiansund Stadion også må prestere over evne resten av sesongen. På søndag blir det fotballfest.

Vi ønsker Sigurd velkommen tilbake til KBK!