Solid seier mot Viking, 1-1 mot Levanger

Helgens kamper mot Viking og Levanger viser at vi er i god rute inn mot seriestart!

Unggutta Heine G. Bruseth og Marius Weidel scoret hvert sitt mål. Snorre Strand Nilsen(2) og Mikkel Rakneberg sørget for resten av målene. Imponerende av vingbackene som viser at formen er i anmarsj inn mot seriestart. En god kamphelg hvor alle spillerne fikk mye spilletid.

Fredag kom Viking på besøk og kampen startet med 1-0 ledelse til gjestene tidlig i kampen. KBK slo kraftig tilbake og løpet av få minutter hadde Snorre Strand Nilsen og Heine G. Bruseth snudd kampen med hver sin scoring etter flotte angrep. Stillingen sto seg til pause etter en god 1. omgang av våre gutter.

2. omgangen ble jevnere hvor Viking også hadde sine muligheter, men KBK var klart best innenfor begge 16-meterne og sørget for ytterligere to flotte mål av Nilsen og Mikkel Rakneberg. Begge scoringer kom etter godt spill og assist fra Torgil Gjertsen.

En solid 4-1 seier og ekstra gledelig med effektivitet foran mål.

20230324_171142599_iOS.jpg
Heine G. Bruseth avslutter et veldig bra angrep med en utsøkt avslutning med tåa. Den var smart fra unggutten.

Laget mot Viking:

# 1. Sean McDermott

# 2. Snorre Strand Nilsen

# 5. Dan Peter Ulvestad(C)

# 8. Sander Erik Kartum

# 9. Benjamin Stokke

# 15. Mikkel Rakneberg

# 16. Mikkel Ceide

# 17. Brynjolfur Andersen Willumsson

# 18. Sebastian Jarl

# 23. Heine Gikling Bruseth

# 26. Max N. Williamsen

------------------------------------

# 12. Adrian Sæther

# 30. Serigne Mor Mbaye

# 6. Andreas Hopmark

# 7. Torgil Gjertsen

# 22. Marius Olsen

# 24. David Agbo

# 25. Isaac Annan

# 29. Marius Weidel

Lørdag kom Levanger på besøk, et forventet topplag i Post Nord ligaen, og mange av våre unge lovende spillere fikk testet seg mot voksen motstand. En jevn kamp hvor Levanger tok fortjent ledelsen i 1. omgang, men KBK kom gradvis tilbake utover i kampen hvor Marius Weidel sikret 1-1 etter et utsøkt frispark. Ekstra gledelig at Jesper Isaksen spilte mye og ser ut til å komme tilbake i god form til seriestarten.

marius.jpg
Det er et flott slått frispark fra Marius Weidel som sikrer oss en fortjent 1-1 scoring mot Levanger

Laget mot Levanger:

# 12. Adrian Sæther

# 7. Torgil Gjertsen

# 11. Moses Mawa

# 14. Jesper Isaksen(C)

# 18. Marius Olsen

# 24. David Agbo

# 25. Isaac Annan

# 26. Brede Børset

# 31. Leander Næss Alvheim

# 35. Isak Aalberg

# 36. Bendik Brevik

-------------------------------

# 2. Johannes Wiig

# 8. Ulrik Stranden

# 23. Andreas Rogne

# 29. Marius Weidel

# 37. Awet Alemseged

Nå ser vi frem til generalprøven mot AaFK borte søndag 2. april kl. 1600 på Color Line Stadion. Ta gjerne turen til Ålesund.

FOTO: Terje Stamnes og Trygve Strand Joakimsen.

REFERAT: Eirik Hoseth.