Solskjær signerer med KBK

Vi er stolte over kunne inngå profesjonell kontrakt på ett år med nok en lokal unggutt i Noah Solskjær.

Noah har vært med på NEAS-akademiet siden 2014. Han spilte til sammen 30 rekrutt- og juniorkamper for oss i 2019, og var en meget sentral brikke på laget som nådde kvartfinale i NM og 1. plass i kretsserien.

Noah er en intelligent fotballspiller som kan bekle flere roller i midtbaneleddet, han har en god venstrefot, er plasseringssterk og har den spesielle evnen at han er dyktig til å lese spillet og være ett og to trekk foran motstanderen, sier sportslig leder Kenneth A. Leren.

Noah har trent jevnlig med KBKs førstelag siden sommeren 2019, debuterte for førstelaget i treningskamp sommeren samme år og har gjennom treninger nå i sommer vist tegn til at han kan utvikle seg ytterligere og forsvare en plass i vår førstelagstropp.

- Jeg gleder meg til å være en del av dette laget. Det er en veldig fin spillergruppe. Nå blir det artig å trene sammen med guttene hver dag, og jeg håper på å få spille noen kamper, sier en fornøyd Noah Solskjær som hadde 10 år i moderklubben Clausenenga Fotballklubb.

- Noah har trent godt, vært tålmodig og ventet på sin sjanse, og det blir spennende å følge utviklingen hans det neste året, avslutter Leren.

Bildeserien under viser Noah Solskjær fra årene i NEAS Akademiet, KBK 2 og treningskampen mot Manchester United på Ullevaal Stadion 30. juli 2019.

Vi ønsker Noah velkommen på Laget for Lidenskap og lykke til!

#KBK #Lagetforlidenskap