Sondre Sørli til Bodø/Glimt

KBK og Bodø/Glimt er enige om en overgang for Sondre Sørli, nå gjenstår kun spillerens personlige betingelser og medisinsk test.

Sondre (han e ein av oss…) har vært en del av KBK i 10 sesonger og har vært med på en fantastisk reise med klubben.

At Bodø/Glimt ønsker Sondre viser at de har gjort jobben sin, spilleren har tatt stadige nye steg og er blitt en etablert Eliteseriespiller.

For KBK er det selvsagt vemodig å miste en lokal bauta og en fantastisk person. For oss har man måtte vurdert dette i forhold til sport, økonomi og ikke minst med hensyn til Sondre selv. Sportslig sett ser vi selvsagt utfordringer med å miste spilleren, økonomisk sett er dette et særdeles viktig bidrag, men hensynet til spillerens ønske har vært viktigst i våre vurderinger.

Siden Bodø/Glimt først tok kontakt, har spilleren utrykt et sterkt ønske om å få prøve nye utfordringer. Sondre er en lokal spiller som har vært lojal og som i tillegg har personlige egenskaper man bare må elske.

— Kjetil Thorsen, daglig leder Kristiansund BK

Vi kan trygt love alle våre supportere at klubben fortsatt har store ambisjoner, de største øyeblikkene med KBK har vi fortsatt ikke opplevd. Vi håper på forståelse for at klubben i størst mulig grad har fulgt en lokal spillers ønske og drømmer om nye eventyr.

Sondre er opprinnelig «Engagutt», gledelig er det også at Clausenengen FK får en betydelig andel av overgangssummen som en konsekvens av samarbeidsavtalen KBK har med klubbene i Kristiansund. Neste gang er det en spiller fra KFK, Nordlandet, Dahle eller Frei FK som får muligheten, dette er viktig også for at klubbene skal kunne drive et godt utviklingsarbeid til beste for nordmørsfotballen på sikt.

Takk Sondre for alt du har tilført klubben gjennom disse ti årene, takk for denne gangen! Hvem husker ikke når du satte inn 3-2 hjemme mot Rosenborg BK i 2017, kanskje det mest euforiske øyeblikket i klubbens historie.

Kristiansund BK, Laget for lidenskap ønsker Sondre all mulig lykke i framtiden og håper å se deg i KBK-drakt ved en senere anledning!

Til kristiansundbk.no sier Sondre følgende:
Etter 10 fantastiske år i KBK drakta, er det vemodig å forlate klubben. KBK vil alltid ha en stor plass i mitt hjerte. Her har jeg skapt utallige gode minner og knyttet vennskap som kommer til å vare livet ut. Jeg føler meg stolt over å ha vært en del av denne fantastiske klubben.

Jeg vil takke KBK for at de gir meg denne muligheten, det er noe jeg setter stor pris på. Dette hadde ikke vært mulig om det ikke hadde vært for ALLE de fantastiske menneskene i og rundt klubben.

Jeg føler meg stolt over å ha vært en del av denne fantastiske klubben.

— Sondre Sørli
Jeg må takke alle i trenerapparatet og spesielt Christian Michelsen som har hatt trua på meg hele veien. Jeg vil takke ledelsen, alle lagkameratene, støtteapparat, frivillige og ikke minst de fantastiske supporterne i KBK som har stått bak meg og heiet meg fram hele veien. Dere er av uvurderlig betydning for meg. Kan ikke få takket dere nok.

Etter en herlig reise og 10 magiske sesonger her i Kristiansund, føler jeg at jeg trenger å prøve noe nytt. Da Bodø/Glimt kom på banen, så var dette en mulighet jeg ville gripe. Det blir spennende å ta fatt på nye utfordringer, ta nye steg som fotballspiller og som person. Jeg ønsker alle i og rundt KBK masse lykke til videre. Vi sees igjen! #MØRKEBLÅTTHJERTE

#KBK #lagetforlidenskap