SpareBank 1 Nordmøre og KBK inngår historisk stor samarbeidsavtale

Årets budskap på KBKs årfest i kveld: Generalsponsor SpareBank1 Nordmøre forlenger og forsterker avtalen med KBK. Klubben vil få mer fra avtalen med generalsponsoren i OBOS-ligaen i 2023 enn i Eliteserien 2022! Selv om dagens avtale ikke har utløp før ved neste årsskifte, ønsker banken å gi KBK økt forutsigbarhet og et signal om at vi skal satse i OBOS-ligaen.

SpareBank 1 Nordmøre var i 2003 initiativtaker til et spennende prosjekt med store drømmer med å være med på etableringen av KBK. I dag er prosjektet i stadig utvikling.

Selv om det i år var skuffende å måtte ta turen ned fra Eliteserien og til OBOS-ligaen, er verdiene som klubben står for godt forankret i den nordmørske folkesjelen. Banken ønsker fortsatt å være med på denne utviklingen, og mener derfor at det er viktig å allerede nå sende et tydelig signal.

-SpareBank 1 Nordmøre har vært en viktig og tydelig samarbeidspartner siden KBK ble stiftet og vi skal være like tydelig i klubbens jubileumsår 2023, og i kommende år. KBK er Nordmøres sterkeste merkevare, og det skal forvaltes og utvikles på en god måte, sier administrerende direktør Allan Troelsen i SpareBank 1 Nordmøre.

Kristiansund Ballklubb representert ved daglig leder Kjetil Thorsen, er både stolt og glad for den nye avtalen. Sparebank 1 Nordmøre har vært sentral i etableringen, reisen og blir også sentral i fortsettelsen. Avtalens nivå er den største i klubbens historie og viser at banken er med også i tunge stunder. Vi håper at avtalen vil være ett eksempel til etterfølgelse for næringslivet på Nordmøre, det er nå vi må stå sammen, sier Thorsen!

Sammen blir vi sterkere
Den nye avtalen gjelder for 3 år. Banken ønsker imidlertid ikke å oppgi det totale engasjementet.

-Vi ønsker ikke å gå ut offentlig med vårt økonomiske bidrag, men jeg antar at denne avtalen vil være blant de beste i OBOS i 2023, og det håper jeg også vil gjenspeile lagets plassering på tabellen, sier Troelsen.

Sponsoransvarlig i SpareBank 1 Nordmøre, Hans Mellemsæther, påpeker at både Lillestrøm, Viking og Bodø/Glimt har kommet styrket tilbake i Eliteserien etter en sesong på nest øverste nivå.

-Vi håper at vårt bidrag kan øke engasjementet og entusiasmen både blant spillere, frivillige, publikum og sponsornettverket, sier Mellemsæther.

Den nye avalen inkluderer også satsing på KBKs kvinnelag, og det vil bli gitt en bonus dersom laget rykker opp en divisjon.

-Både bank og klubb er opptatt av mangfold og inkludering, og vi har veldig tro på at vi sammen blir sterkere, sier Mellemsæther.