SPONSORTUR TIL CHESTER

For 10-12 år siden, da KBK skulle hente inspirasjon til sitt framtidige stadion brukte man denne nettsiden for å hente ideer: footballgroundguide

Her fant man ett lite trivelig og intimt stadion i Chester med navn Deva Stadium.

20230220_123339.jpg

I 2013 dro en delegasjon fra klubben til Chester for å hente inspirasjon både i forhold til å drifte klubb og for hvordan man skulle skape samme atmosfære på vårt stadion.

Chester FC har historisk sett befunnet seg på nivå 4 og 5 i det engelske ligasystemet, samtidig kan de slå seg på brystet med noen walisiske cupmesterskap.

Det kanskje mest spesielle med stadion er at landegrensen mellom England og Wales går tvers igjennom stadion.

20230318_185009.jpg

Da årets sponsortur i KBK skulle arrangeres bestemte man seg for å på ny besøke den vakre byen Chester og dens fotballag.

Klubben har det gått nedover med, de befinner seg på nå nivå 6 og på lørdag fikk vi overvære en fartsfylt toppkamp med Scarborough der bortelaget utlignet til 2-2 i siste sekund.

Drøyt 2000 tilskuere var til stede og tilskuerne koste seg med fishan, noe godt i glasset og en god kamp.

image 0042.jpeg

Dagen derpå var det duket for omvisning på stadion. Chester sin historiker viste oss rundt med stor entusiasme og stolthet og var veldig tydelig på at det var på dette nivået man fikk oppleve god gammeldags fotballstemning og ikke på de kommersialiserte arenaene i Premier League.

image 0000.jpeg

KBK sin målsetting med turen var å la alle turdeltagerne kjenne på «KBK-varmen», den som er gratis, folkeligheten som gjør at man føler seg trygg og er i samlet flokk.

Tilbakemeldingen etter turen er at her er man blitt enda bedre kjent, enda mer glad i KBK og at man har knyttet nye bånd etter en fantastisk tur.

image 0051.jpeg

Planleggingen av neste års sponsortur er allerede i gang, da må vi sikte enda høyere enn Chester FC, noe å strekke seg etter de neste 10 årene.

20230319_112606.jpg

Takk til dere alle som gjorde turen uforglemmelig og spesielt Christian H. Weiseth i Matchday Sports Travel.