spleis

Startet spleis for KBK: – Det er kjempebra!

Klubben har gitt oss mange flotte opplevelser og stor glede, sier initiativtakerne bak en spleis som går til KBK. – Hvis vi klarer å nå 200.000 kroner hadde det vært fantastisk, sier Øystein Maridal.

I desember satte KBK-patriotene Øystein Maridal og Håkon Løvik i gang en Spleis til inntekt for Kristiansund Ballklubb.

Etter to uker er det samlet inn over 110.000 kroner fra nesten 300 givere.

– Det er kjempebra! Vi hadde ikke satt noe mål på forhånd, så det var spennende å se. Det er veldig bra at det har kommet inn over 100.000 kroner. Nå er det to uker igjen av spleisen, og hvis vi klarer å nå 200.000 kroner hadde det vært fantastisk, sier Øystein Maridal.

KLIKK HER FOR Å GÅ TIL SPLEISEN

– Dyrt å drive toppfotball

Han oppfordrer til å dele lenke til spleisen i sosiale medier. Spleisen varer i 14 dager til, og initiativtakerne sier dette er en anledning til å bidra med lite eller stort.

– Her må vi støtte opp slik at vi får nye flotte øyeblikk i 2024!

Maridal og Løvik har kalt spleisen «Folkets nyttårsgave til KBK», og bakgrunnen for at de satte i gang spleisen er at de ville gi noe tilbake for de mange store øyeblikkene alle KBK-supportere har fått oppleve.

Samtidig er det en anerkjennelse av at det koster å drive en klubb som skal hevde seg i øverste divisjon i norsk fotball.

«KBK har gitt oss mange flotte opplevelser og stor glede, gjennom entusiasme både på og utenfor fotballbanen. Endelig er klubben i vårt hjerte tilbake i det gode selskap! Men å drive toppfotball er også dyrt – og i den forbindelse ønsker vi som KBK-patrioter å gi noe tilbake til klubben», skriver initiativtakerne om spleisen.

Takk for bidragene!

Målgruppen for spleisen er alle privatpersoner og virksomheter på Nordmøre med hjerte for KBK, i tillegg til alle blå hjerter rundt om i landet.

KLIKK HER FOR Å GÅ TIL SPLEISEN

Kristiansund Ballklubb takker så mye for initiativet og for alle bidrag som har kommet inn på spleisen!