Statusrapport fra Agon, Sander og Snorre

Nå er det på tide at dere får en liten statusrapport fra hvordan det står til på stadion og hva vi bruker dagene til under tidenes lengste pre-season.

Før vi forteller dere om hverdagen vår så tenkte vi at dere kunne få litt background information om oss.

Agon Muccoli

Tidligere klubber: Vejle, Fredericia

Hobbyer: Liker å spille tennis også ser jeg serien Seinfeld igjen og igjen.

Drømmer 2021: Fortsette sesongen fra i fjor og kunne spille i øvre halvdel av tabellen.

Sander Erik Kartum

Tidligere klubber: Lånke, Stjørdals-Blink

Hobbyer: Er glad i å fiske, men ender sjelden opp med fangst (dårlig utstyr).

Drømmer 2021: Ende topp 3 med KBK og spille foran fullsatt stadion.

Snorre Strand Nilsen

Tidligere klubber: Gjøvik Lyn, Portsmouth, Raufoss

Hobbyer: Er veldig glad i å spille golf.

Drømmer 2021: Har lyst til å kunne spille foran en fullsatt Kristiansund Stadion etter å ha sikret kvalik til Europa.

Håper alt er bra med dere og at dere savner setene på stadion like mye som vi savner å spille kamper foran dere.

Dagene går fort og det nærmer seg forhåpentligvis seriestart.

Selv om vi gjerne skulle ha spilt treningskamper og gjort oss klare til første serierunde 5 April så er stemningen god blant gutta. Ettersom koronaen nok en gang har satt Norge i knestående så er det ikke så mye å skrive hjem til mor om, men vi skal prøve å tegne et bilde på hvordan en vanlig dag er.

En vanlig dag

Dagen starter med felles frokost kl 9 på stadion som blir servert av de flotte damene vi er så heldige som har. Mange av gutta velger å svelge unna en porsjon havregrøt og skylle ned med en kopp kaffe. Deretter går turen til garderoben og skifter samtidig som det foregår en god del tullprat.

Fotballøkta starter 10:30 og vi begynner ofte med en klassisk “firkant”, hvor gutta har mulighet å bli tildelt bøter hvis man blir slått tunnel på. Her har Oskar Sivertsen allerede en doktorgrad tross sin unge alder og må betale i dyre dommer.

Som regel avsluttes treningen med kamper på stor eller liten bane hvor det ofte blir høy temperatur og stort engasjement, heldigvis er alle venner etterpå.

Etter en kjapp dusj er det en felles matbit før dagen avsluttes med en styrkeøkt.

Vi lever under strenge koronaregler og er delvis isolert fra resten av samfunnet, dermed har vi ikke fått blitt ordentlig kjent med byen Kristiansund og hva den har å by på, utenom den flotte naturen. På en annen side så har vi blitt veldig godt kjent med de fire veggene i leilighetene våre.

Positive selv med strengt regime

Disse veggene skal vi bli enda bedre kjent med i tiden fremover. Etter påske så er er vi pålagt enda strengere regler og vi mister tilgang til garderober, styrkerom og matsalen. Vi må gjøre det beste ut av det og det er heldigvis likt for alle. Vi er veldig takknemlige for at vi fortsatt får lov til å drive med det vi elsker hver dag.

Resten av gjengen står det bra til med, den fysiske formen er det ingenting å si på, vi er en motivert gjeng og vi gleder oss til å komme i gang med årets sesong. Forhåpentligvis så kan vi fylle opp stadion i løpet av året og ta mange 3 poengere med Uglan i ryggen.

Hvis du har kommet så langt at du leser dette så vil vi på vegne av hele KBK ønske deg og dine nærmeste en riktig god påske!

Med vennlig hilsen,

Agon, Sander og Snorre