Surnadalinger på KBK-kamp: – Vi hadde en kjempetur

Det har vært litt «Rosenborg-land» tidligere, men nå blir det stadig flere KBK-supportere i Surnadal.

Mandag kjørte en full buss fra Surnadal til Kristiansund med supportere som fikk med seg 2-2-kampen mellom KBK og Skeid på Nordmøre stadion.

Kristiansund Ballklubb satte opp buss og ga gratis kampbilletter til nærmere 50 surnadalinger som reiste fra Skei på formiddagen.

– Det var et fenomenalt tiltak fra KBK. Det var med alt fra pensjonister til gutter ned til fire år, så det var et ganske bredt spenn der. Vi hadde en kjempetur utover og fikk fine plasser på stadion, så det var et imponerende fint tiltak, sier Webjørn Holten i Surnadal IL.

surnadalbussen (2).jpg
God stemning og folk i alle aldre på KBK-bussen fra Surnadal til Nordmøre stadion. Alle foto: Webjørn Holten

Lørdag var KBK til stede på Kulturhustorget under Vårsøghelga. Der møtte vi mange fotballinteresserte som prøvde både fotballdart og testet hvor hardt de skyter. Mange valgte også å melde seg på gratistilbudet med reise og billett til mandagens kamp i OBOS-ligaen.

– Det har vært litt Rosenborg-land her, men det blir stadig flere KBK-supportere i Surnadal. Det blir jo det når man kommer med slike tiltak. I tillegg kikker KBK litt hit når det gjelder spillerutvikling, og det er mange fra Surnadal som har vært i KBK. Det bidrar sterkt til at det blir vekst med KBK-supportere, sier Holten.

surnadalbussen (4).jpg
De som meldte seg på bussturen fikk gratisbilletter på Abyss-tribunen for å se KBK–Skeid.

Neste gang Kristiansund Ballklubb skal til Surnadal, er om to uker. Onsdag 14. juni er det fotballskole der KBK-spillere skal ha trening med opptil 120 barn.

Holten har to barn som allerede har meldt seg på fotballskolen.

– Vi håper det kommer mange på fotballskolen, sier han.

Det arrangeres fotballskoler både i Surnadal og Sunndal 14. juni. Se mer informasjon om påmelding i denne artikkelen.

Kristiansund Ballklubb takker CrewCharter for en flott reise på andre pinsedag!

surnadalbussen (5).jpg
Barna besøkte KBK Supporterbutikk på Nordmøre stadion.
surnadalbussen (1).jpg
Det ble en spennende avslutning på kampen da KBK reddet uavgjort etter å ha ligget under 0–2.