
Sykle til kamp
Det er med stor glede å informere at Sykle til jobben nå lanserer Sykle til kamp til kamper i Eliteserien og OBOS-ligaen i samarbeid med Norsk Toppfotball
I årets Sykle til jobben-aksjon kan du altså registrere SYKLE TIL KAMP når du reiser for å heie på laget ditt. Sykle til jobben og klubbene i våre to øverste ligaer heier på deg som velger en aktiv reisevei til kamp. Når du registrerer aktivitet på i Sykle til jobben-aksjonen, kan du registrere Sykle til kamp, som er merket med en liten fotball. Du blir automatisk med i trekningen av kule premier fra klubbene og Toppfotballen.
Å sykle til/fra kamp gir utrolig mange fordeler for deg; du slipper å sitte i kø, du slipper å parkere, du får frisk luft, du blir i bedre humør og kanskje nettopp dette bidrar til at du kan løfte frem laget ditt til nye høyder. For laget trenger din støtte. Så bli med og sykle til kamp du også! Er du ikke påmeldt i årets Sykle til jobben-aksjon, meld deg på i dag og bli med å sykle til kamp.
Vi ønsker alle klubbene i Eliteserien og OBOS-ligaen lykke til med sesongåpningen og resten av sesongen.
Her er en av annnonsene som er brukt i kampanjen - denne gangen fra Sarpsborg 08
Kort om Sykle til jobben
Sykle til jobben-aksjonen er en årlig aksjon for å få flere i fysisk aktivitet med et spesielt fokus på å få flere til å ta reiseveien i bruk. I 2017 gjennomføres aksjonen for 44. gang. Vi har med oss imponerende 135 kommuner (inkludert tre fylker) som dekker deltakelsen for sine innbyggere. En fantastisk satsing fra kommune-Norge, sammen bygger vi norsk sykkelkultur!
I 2016 hadde de en formidabel vekst på hele 31% i antall påmeldte deltakere sammenlignet med 2015. De loggførte til sammen nesten 10 millioner kilometer, en vekst på 50%. Det ble registrert 65.000 sykkelturer i uken. Til sammen var de aktive i 78,5 millioner minutter. Vi mener dette er fantastisk.
Noen nøkkelresultater fra spørreundersøkelse med 10.000 respondenter/deltaker i 2016-kampanjen:
- 80 % av de som var inaktive før aksjonen ble fysisk aktive under aksjonen
- 50 % hevder at kampanjen har bidratt til at de har syklet mer
- 50 % hevdet at aksjonen bidro til at bilen ble stående
- 75 % ble motivert til å trene mer i aksjonen
- 90 % vil bli med igjen i 2017