Ta godt imot gatelagspillerne på lørdag

I forbindelse med kampen mot Tromsø lørdag kl. 16.00 vil gatelagspillerne og frivillige stå ved inngangene for å selge Gatelagmagasinet 443.

For ti år siden i et av rusomsorgens lyseste og mest framtidsrettede øyeblikk, ble gatelagsfotballen unnfanget i Fredrikstad.

På Nav-kontoret i byen begynte man å leke med tanken om fotball som et lavterskeltilbud for rusavhengige.

I dag ti år senere får gatelagene sitt eget fotballmagasin.

I KBK er vi også godt i gang med gatelagsprosjektet og gjennom dette har vi sett gleden, stoltheten og samholdet.

Klubbfelleskapet og tilhørigheten til KBK har gjort dagene lysere for mange.

KBK som klubb ser på dette som viktig samfunnsansvar for å inkludere flere i vårt samfunn. Gatelaget er et tilbud for de som faller litt utenfor av mange ulike årsaker.

Mange av våre gatelagspillere er nå også viktige ressurser i klubben både i driftsavdelingen og frivilligapparatet for øvrig.

Varig Jentehuset er i ferd med å ferdigstilles og uten fantastisk dugnadshjelp fra gatelagspillerne hadde dette ikke vært mulig.

I forbindelse med kampen mot Tromsø lørdag kl. 16.00 vil gatelagspillerne stå ved inngangene for å selge Gatelagsmagasinet 443.

Dette gjør de med stor stolthet og jeg håper de blir godt mottatt av vårt fantastisk publikum på Kristiansund Stadion.

Magasinet presenterer alle klubbene som driver med gatelag og du kan også lese mange sterke historier.

Inntektene av salget går til å styrke vår satsing på gatelaget.

Ses på lørdag, støtt gatelaget!

Du får også kjøpt Magasinet i KBK Stadionbutikk i åpningstidene. Denne uka: Torsdag 13-18.00, Fredag 13-16.00 og Lørdag 13 - etter kampslutt. Velkommen innom.

gatelagsmagasinet 1.jpg

#lagetforlidenskap #KBK