Takk til Christian

Før kampen mellom KBK og Vålerenga onsdag kveld, fikk en KBK-legende sin velfortjente hyllest av klubben og publikum.

Christian Michelsen kom til Kristiansund Ballklubb som spiller i 2008. Dette var den femte sesongen etter at KBK ble stiftet, og klubben var den gang i 2. divisjon. Som spiller i KBK var han med på den legendariske cupkampen mot Rosenborg i 2008 og opprykket til 1. divisjon høsten 2012.

Fra 2014-sesongen ble han hovedtrener i KBK. Klubben hadde hatt resultatforbedring hvert eneste år siden oppstarten, og dette fortsatte på et stadig høyere nivå med Christian Michelsen i trenerstolen. Etter å ha nådd fram til opprykkskvalifisering i OBOS-ligaen både i 2014 og 2015, ble det seriemesterskap og opprykk høsten 2016.

cm2.jpg
Kjetil Thorsen og Christian Michelsen på kunstgressmatta rett før kampstart onsdag kveld. Foto: Liv Berit Bach

Michelsen ledet KBK til en flott 7.-plass i vår første sesong i Eliteserien i 2017. Neste sesong klatret KBK til en sterk 5.-plass. I årene 2019-2021 ble det 6.-plass, 5.-plass og 6.-plass igjen. Michelsen ble nominert til Årets trener i Eliteserien både i 2017 og 2020.

Christian Michelsen har som spiller og trener vært en viktig bidragsyter til KBKs suksess gjennom de siste 15 årene, og har ledet laget i de mest suksessrike årene i klubbens historie. Kristiansund Ballklubb ønsker å rette en stor takk til en av klubbens legender.

Vi takker for alle de store øyeblikkene som Christian har bidratt til i Kristiansund Ballklubb, og ønsker lykke til videre!

sdasdfl.jpg
Christian Michelsen jubler etter seieren hjemme mot Vålerenga høsten 2022. Foto: NTB