Takk til Torgil

KBK takker Torgil Øwre Gjertsen for innsatsen i klubben.

Rett før avspark i årets første hjemmekamp ble Torgil Øwre Gjertsen hedret på Nordmøre stadion for sin innsats i Kristiansund Ballklubb gjennom mange år.

Trønderen har vært viktig for KBK både på og utenfor banen i sine to perioder i klubben.

Gjertsen kom fra Ranheim sommeren 2017, i KBKs første sesong i Eliteserien. Han markerte seg med én gang og scoret åtte mål på 13 kamper i løpet av en fantastisk høst.

NTB_RKCnGre69OA.jpg
Torgil Gjertsen debuterte for KBK borte mot Rosenborg i 2017. Foto: NTB

Etter to gode sesonger til i mørkeblått, ble han hentet til Wisla Plock i polske Ekstraklasa vinteren 2020.

Før sesongstart i 2021 kom Gjertsen tilbake til KBK, og var med på en strålende sesong der klubben lenge kjempet om en europacupplass. Kantspilleren ble med KBK ned til OBOS-ligaen etter nedrykket i 2022, og bidro sterkt til en god høstsesong i fjor som endte med opprykk til Eliteserien igjen.

NTB_j1zMztBaHgo.jpg
Torgil Gjertsen feirer opprykket 10. desember 2023. Foto: NTB

Torgil Gjertsen har vært en ledertype og humørspreder i KBK-garderoben, og engasjementet på banen gjorde ham til en favoritt hos fansen. Han er på 9.-plass på adelskalenderen i klubben med 172 kamper og 25 mål.

Kristiansund Ballklubb takker Torgil for det han har gjort på og utenfor banen i KBK, og ønsker lykke til videre!

NTB_oRZU36fSJmk.jpg
Torgil Gjertsen i duell med Manchester Uniteds Scott McTominay i 2019. Foto: NTB