Vi kriger til oss nok et poeng!

Vi hadde fortjent seieren i kveld med fantastisk innsats og oppofrende lagmoral, men vi vinner i alle fall en uavgjort. Kampen mot Tromsø ender 1-1 etter at Bendik Bye setter et iskaldt straffespark 3 minutter på overtid.

Høydepunkter

Første omgang

Laget: McDermott, Aasbak, Strand Nilsen, Ulvestad, Hopmark, Jarl, Isaksen, Kartum, Gjertsen, Bye og Willumsson.

Vi får nesten en kalddusj etter 15 sekunder, men den går heldigvis utenfor. Slipper med skrekken før publikum har rukket å sette seg.

Det er Tromsø som er farligst i starten av omgangen og etter 18 minutter får de lirket inn 0-1.

KBK er absolutt med i kampen og blir bedre og bedre utover i omgangen. Vi har flere forsøk på mål og både Bye, Kartum og Gjertsen har prøvd seg.

Vi starter første omgang svakt men vi kommer oss utover i omgangen. Det blir mer trøkk og lidenskap etter hvert. Med det får vi også flere angrep og sjanser. Vi har fortsatt litt å hente og kan ennå litt bedre.

Satser på å fortsette å bli bedre utover i kampen og kneppe opp et hakk til i andre omgang. Da er dette fullt mulig. Vi har troa på årets første hjemmeseier!

Andre omgang

Vi starter med et dobbelbytte: Max Williamsen og Pemi Faris kommer inn og Torgil Gjertsen og Binni Willumsson går ut.

KBK presser på. Trykker Tromsø dypt i banen. Spiller god angrepsfotball og er knalltøffe i gjenvinningen. Dette lover godt.

Aasbak må ut med skade og Askar kommer inn.

KBK dominerer omgangen. Tromsø er så vidt nær ballen og de få stundene de har den har det stort sett gått med til å drøye tiden.

Etter 74 minutter kommer Liridon Kalludra inn for Snorre Strand Nilsen. David Agbo kommer inn for Ulvestad etter 85 min.

Det begynner å haste for vår del om vi skal få poeng i kampen. Vi nærmer oss! Flere store muligheter mot slutten av omgangen. Kom igjen gutta! Trøkk kula i mål!

Straffe til KBK 3 minutter på overtid!! Det går lang tid men Bendik Bye er sikker som banken. 1-1 og ellevill jubel på Kristiansund Stadion.

Kampen blåses av like etter. Vi hadde fortjent seieren med fantastisk innsats og oppofrende lagmoral, men vi vinner i alle fall en uavgjort.

#lagetforlidenskap #KBK