Informasjon til publikum

Vi ønsker besøkende velkommen til Nordmøre stadion! Her finner du informasjon om stadionområdet, ankomst, parkering, åpningstider, mat og drikke, stadionbutikk og betalingsmuligheter.

BILLETTSALG OG TRIBUNER

Nordmøre stadion har en kapasitet på 4444 tilskuere. Det er sitteplasser rundt på hele arenaen, mens ståplasser er lokalisert til et felt på 1)-tribunen. Blant annet holder supporterklubben Uglan til på 1)-tribunens ståfelt.

Tribunene åpner én time før kampstart.

Billetter til kampene kjøpes på nett her eller i billettluka på stadion (åpner én time før kampstart).

BORTESUPPORTERE

Bortesupportere sitter på felt A og B på KBBL-tribunen og har 224 billetter tilgjengelig til kampene (2 HC). Det er ikke tillatt for bortesupportere på andre felt på stadion. Dersom man har supportereffekter for bortelaget på andre tribuner, blir det vurdert bortvisning fra arenaen med tanke på risiko.

Se kart over Nordmøre stadion nederst i saken.

TRANSPORT OG PARKERING

Det er begrenset med parkering på stadion, og det er krav om parkeringsbevis for å få parkere på stadionområdet.

Vi oppfordrer alle supportere og besøkende til å la bilen stå hjemme og heller ta kollektivtransport eller beina til stadion. Dette gjelder spesielt besøkende fra Kirklandet, Gomalandet og Karihola.

Bruk reiseplanleggeren for buss på FRAMs nettsider her.

Det er mulighet for å parkere ved Atlanten videregående skole og Atlanten ungdomsskole, samt en stor parkeringsplass rett øst for stadion. Alle ligger i gåavstand fra arenaen. Vi håper at disse parkeringsplassene blir brukt av besøkende som kommer langveisfra eller bor utenfor Kristiansund, da de trenger dem mest. Ved kjøring er det ankomst via Hagelinveien.

MAT OG DRIKKE

I Talgø Mathall får man kjøpt ulike varianter av pizza levert av Pizzabakeren, KBK-burger og «Dagens middag» fra Angus Gaupset og fishan (fish & chips) i The Fish House. Talgø Mathall åpner to timer før kampstart.

I vår egen stadionpub Slatlem Corner kan man lade opp til kampen både innendørs og ute på Talgø Terrasse. Slatlem Corner åpner dørene to timer før avspark. Her er det stengt under kampen, men puben åpner igjen etter kampslutt når det er lørdagskamper og ved enkelte andre anledninger.

Møre Drift VIP (bak 1-Tribunen har plass til 300 VIP-gjester, og her serveres det alltid middagsbuffet, kaffe og kaker. Hit kommer også begge lags trenere på besøk for å fortelle om planene for den kommende kampen.

Det finnes kiosker på hver tribune som er åpne før og under kampene. Her kan man kjøpe blant annet brus, kaffe, pølse i brød, vafler, sjokolade og annet snacks.

SUPPORTERUTSTYR

KBK Stadionbutikk ligger ved hovedinngangen på Notartribunen. Her finnes alt av supporterutstyr, KBK-effekter og Puma-klær. Stadionbutikken åpner to timer før avspark i seriekamper og én time før avspark i treningskamper.

BETALINGSMULIGHETER

I Talgø Mathall, Slatlem Corner, Møre Drift VIP og KBK Stadionbutikk er det kun mulig å betale med kort og Vipps. I kioskene på tribuneområdet er det mulig å betale med kontanter.

ANDRE AKTIVITETER

Gjennom sesongen vil det være ekstra aktiviteter i forbindelse med enkelte kamper. Disse vil gjerne være rettet mot barnefamilier, og et gjentakende konsept er FanZone. Dette er gratis aktiviteter med blant annet ballbinge og skuddkonkurranser, og her vil det ofte bli mulighet til å treffe KBK-spillere. FanZone vil åpne to timer før kampstart og stenge en halvtime før kampen begynner.

MEDIA

Informasjon om mediefasiliteter og akkreditering finnes på en egen side her.

Salkart 2024.jpg