SpareBank 1 Nordmøre med gladnyhet til KBK

Ingen reduksjon i det økonomiske bidraget dersom det blir en ny sesong på andre nivå for KBK. Og med opprykk er det en bonus i vente.

– Hvis KBK mot formodning ikke rykker opp, vil vi IKKE redusere omfanget av avtalen. Vi vil opprettholde det økte bidraget i avtalen uansett. Og hvis KBK, hvis vi sammen, klarer kvalifiseringen og rykker opp til Eliteserien, så gir vi en ekstra bonus til KBK.

Det er det gledelige budskapet fra generalsponsor SpareBank 1 Nordmøre.

Administrerende direktør Allan Troelsen gikk på scenen i Braatthallen lørdag og presenterte nyheten om at KBKs største sponsoravtale ikke går ned på et lavere nivå dersom KBK spiller i OBOS-ligaen i 2024.

For ganske nøyaktig ett år siden skrev Kristiansund Ballklubb og SpareBank 1 Nordmøre under på en ny avtale. Der sørget banken for at det økonomiske bidraget til klubben ble økt, selv om det i utgangspunktet kunne bli redusert da KBK rykket ned fra Eliteserien.

Og heller ikke et eventuelt nytt år i OBOS-ligaen rokker ved troen SpareBank 1 Nordmøre har på å bidra til Kristiansund Ballklubb. Noe av grunnen er det som gjøres med utvikling av unge spillere.

– Mange unge, lokale, lovende spillere har vært viktige bidragsytere i år, og vil være en viktig ressurs for KBK framover, sa Troelsen fra scenen.

Troelsen sa videre at han er veldig stolt av det som skjer med KBK Kvinner og med KBKs gatelag, og er imponert over den store innsatsen som de frivillige legger ned.

Avtalen med SpareBank 1 Nordmøre gir god forutsigbarhet for KBK, noe som bidrar til at klubben kan drive langsiktig arbeid med blant annet spillerutvikling. Kristiansund Ballklubb er takknemlig for støtten fra SpareBank 1 Nordmøre fra klubben ble stiftet i 2003, fram til i dag og i årene som kommer!

LES MER OM DET SOM SKJEDDE PÅ LØRDAG: